Paraules: Margalida Pons i Jaume



 Va néixer a Palma l'any 1966. Es llicencià en Filologia Catalana a la Universitat de les Illes Balears i es doctorà a la Universitat de Barcelona. Exercí la docència a la Universitat d'Indiana durant uns anys. De retorn a Mallorca, fou professora de Llengua i Literatura Catalanes d'institut i, actualment, ho és a la Universitat de les Illes Balears.


Com a poeta, va publicar Sis bronzes grisos d'alba (1986; premi Salvador Espriu) i Les aus (1988; premi Ciutat de Palma).
Com a estudiosa de la literatura, ha publicat nombrosos articles i ha tret a la llum els llibres Blai Bonet: maneres del color (1993) i Poesia insular de postguerra (1998). Ha tengut cura, amb Catalina Sureda, del llibre (Des)aïllats: narrativa contemporània i insularitat a les Illes Balears (2004), i de Textualisme i subversió (2007).



Animal Sensible

Per què, gosset, així te m'acostes
i humidament em poses
el cap damunt la falda?
Amb la pupil·la fervent on es grava
la meva mà que ja et toca
a repèl.
Tan delicat quan em portes,
estret entre les dents,
no cruels ni ferotges,
el cap del meu amant.


L'olor del riu dicta el nom de la pluja... 

L'OLOR del riu dicta el nom de la pluja:
aquesta densa suor mineral
que amb dolç pudor amagava la terra
ara s'estén com un cop blau i tot
es fa petit. Insubmissos, els arbres
negregen, nus. Nosaltres, quan serem
oferts al llamp que les brutes ferides
menysprea i tanca? Quin terral perfum
ens farà nets tocant-nos l'espinada? 


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS